بیماری کووید 19 و علائم آن
نوشته شده توسط : sanaz

کووید ۱۹ یک بیماری عفونی است که توسط ویروس SARS-CoV-2 ایجاد می‌شود و با روشی مشابه با ویروس سرماخوردگی یا «آنفلوآنزا»، به راحتی بین افراد گسترش می‌یابد. این بیماری معمولاً با علائمی مانند تب، سرفه، خستگی، از دست دادن بویایی یا چشایی، اسهال و درد عضلانی همراه است. برخی از افراد مبتلا به کووید ۱۹ نیاز به بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه دارند، زیرا این بیماری ممکن است باعث التهاب ریه‌ها، شوک سپتیک و سایر عوارض جدی شود.به منظور پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹، توصیه می‌شود که از واکسیناسیون، استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده کنید.مثبت بودن آزمایش کووید

علائم بیماری کووید 19

برای متوجه شدن که کرونا دارید یا نه، باید به علائمی که در بدنتان احساس می‌کنید توجه کنید. علائم شایع کرونا شامل تب، سرفه خشک و خستگی هستند. بعضی از افراد ممکن است علائم دیگری مانند کوفتگی، گلودرد، اسهال، ورم، سردرد، از دست دادن بویایی یا چشایی و جوش زدن پوست یا رنگ‌پریدگی انگشتان دست و پا هم داشته باشند. اگر علائم شدیدی مانند تب بالای ۳۸ درجه، اختلال در تنفس، کبودی لب و صورت، احساس درد یا فشار مداوم در قفسه‌ سینه و بروز گیجی داشتید، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.برای تشخیص قطعی کرونا، باید تست PCR انجام دهید که با گرفتن نمونه از بینی یا حلق شما و آزمایش آن در آزمایشگاه، وضعیت عفونت شما را مشخص می‌کند.

 تست PCR کرونا

برای انجام تست PCR باید به یک آزمایشگاه مراجعه کنید و نمونه از بینی یا حلق خود را بدهید. این تست با استفاده از یک پنبه‌گیر طولانی و نازک انجام می‌شود که به داخل بینی یا حلق شما فرو می‌رود و نمونه‌ای از ترشحات شما را جمع‌آوری می‌کند.سپس نمونه شما به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و با استفاده از یک روش به نام RT-PCR، وجود ویروس کرونا در آن بررسی می‌شود.برای دریافت نتیجه تست PCR، حداقل ۲۴ ساعت زمان نیاز است. هزینه تست PCR در منزل ۳۴۰ هزار تومان و در محل آزمایشگاه ۲۷۰ هزار تومان است. برای خروج از کشور، باید تست PCR را حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز انجام دهید.





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: